Materi Basa Jawa: Tatakrama Berjualan (Etika Dagang)
I. Pambuka
Tatakrama berjualan tegesé tata krama utawa etika sing kudu dijaga déning para pedagang nalika padha dagang. Ing budaya Jawa, dagang ora mung golèk bathi, nanging uga kudu ngajèni liyan, jujur, lan andhap asor.
II. Tatakrama Berjualan Kang Bener
-
Jujur lan Ora Ngapusi
-
Pedagang kudu jujur marang barang dagangané, kayata rega, kualitas, lan asal-usulé.
-
Aja nganti ngapusi pelanggan nganggo barang palsu utawa ora cocog karo sing dijanjekaké.
-
-
Sopan Santun marang Pembeli
-
Ngucap salam lan ngajèni pelanggan kanthi tembung alus.
-
Ngomong nganggo tembung sing lembut, ora keras, ora nesu, lan tetep andhap asor.
-
-
Nggawe Regané Pantes
-
Rega kudu disesuaikaké karo kualitas barang lan ora kemahalan.
-
Yen bisa, uwisna rega kanggo sedulur utawa pelanggan tetap minangka bentuk rasa paseduluran.
-
-
Ora Maksa Pembeli
-
Aja maksa wong tuku nek pancèn ora gelem.
-
Nanging tetep ramah, sabar, lan nyedhiyani katrangan sing jembar.
-
-
Ngucap Matur Nuwun
-
Sawisé ana pelanggan tuku, ucapna “Matur nuwun” kanthi ikhlas lan tulus.
-
Iki nuduhaké rasa syukur lan ngajèni marang pelanggan.
-
-
Ngopeni Keresikan lan Kerapian
-
Lapak utawa toko kudu resik, rapih, lan narik kawigaten.
-
Barangé ditata becik, ora mbingungi pelanggan.
-
-
Tanggung Jawab lan Layanan Sawisé Tuku (After Sales)
-
Yen ana barang sing rusak utawa ora cocog, pedagang kudu gelem nanggung jawab.
-
Iki nuduhaké kapercayan lan tanggung jawab jangka panjang.
-
III. Pepindhan (Peribahasa Jawa) Kang Cocog
-
“Wani dagang kudu wani tanggung jawab.”
(Wong sing wani dodolan kudu wani nampa akibat lan tanggung jawabé.) -
“Tuna sathak bathi sanak.”
(Rugi sethithik ora papa asal nduwé kanca lan pelanggan luwih akrab.)
IV. Panutup
Dagang kanthi tatakrama Jawa ndadèkaké pelanggan luwih percaya lan ajeg. Rejeki ora mung saka rega, nanging uga saka beciké laku lan budi pekerti.
Tanduran becik, bakal ngasilaké woh sing becik.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar